Rozmowa z Moniką Pietrygą, właścicielką firmy BIZNES Monika Pietryga, prowadzącej stację MOYA Nowy Sącz (33-300 Nowy Sącz, Lwowska 236), która zajęła I miejsce w organizowanym przez Polską Izbę Paliw Płynnych konkursie ZŁOTA STACJA 2019.

Jak zareagowali pracownicy Waszej stacji na wieść o wygranej w konkursie ZŁOTA STACJA 2019? Czy przyniosło to wymierne efekty w relacjach z klientami?

Informacja o zdobyciu nagrody wywołała wielką radość wśród naszych pracowników. Traktujemy ją jako dowód na to, że klienci na naszej stacji obsługiwani są na najwyższym poziomie. Cieszymy się, że energią, którą nasi pracownicy wkładają w swoją codzienną pracę została doceniona. Nie zamierzamy spocząć na laurach, tylko dalej walczyć o względy naszych klientów i doskonalić naszą pracę tak, aby w przyszłym roku również znaleźć się w gronie laureatów.

Co skłoniło Panią do udziału w konkursie? Dlaczego wybór padł na tę akurat stację?

Po ubiegłorocznych targach, w których zajęliśmy II miejsce, postanowiliśmy wystartować ponownie w tym roku. Naszym marzeniem było zdobycie pierwszego miejsca. Od samego początku funkcjonowania naszej stacji włożyliśmy wiele wysiłku, aby stworzyć stację przyjazną klientom. Dysponujemy dogodnym wjazdem z obu kierunków ruchu, dużym budynkiem, w którym klienci mogą odpocząć podczas podróży. Na stacji znajdują się również przestronne łazienki, które są także przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Chcieliśmy pokazać naszą stację, zareklamować ją, dlatego postanowiliśmy wziąć udział w tym prestiżowym konkursie. W tym miejscu chcielibyśmy bardzo serdecznie podziękować wszystkim, którzy oddali głos na naszą stację.

Jakie wsparcie mieliście tu od patrona sieci MOYA, czyli ANWIM SA?

MOYA oferuje proste i przejrzyste warunki współpracy ze 100% zaangażowaniem. Po zaakceptowaniu oferty otrzymaliśmy projekt naszej stacji w 3D. Nowoczesne wnętrze, jakie oferuje MOYA, jest naprawdę godne podziwu. Firma ANWIM, właściciel sieci, jest znakomitym doradcą w wielu kwestiach. Wstąpienie do sieci to była dobra decyzja zarówno dla nas, jak i naszych klientów.

Jak zaczynało Wasze przedsiębiorstwo w branży naftowej? Jaki jest zakres jego działalności?

Pierwszą stację uruchomiliśmy w marcu 2017 r. przy DK28 w kierunku Gorlic, Jasła i Przemyśla. Jest to stacja wybudowana według wymaganych standardów sieci MOYA. Budynek został zaprojektowany w nowoczesnym stylu, a do jego wykończenia użyto najlepszej jakości materiałów. Wszystkie urządzenia znajdujące się na naszej stacji są z najwyższej półki, wszystko z myślą o potrzebach naszych klientów. Na stacji oferowane są wszystkie rodzaje paliw (Pb95/98, ON/ON MOYA Power, LPG), a także AdBlue. Klienci mogą skorzystać z bezpłatnego WiFi, napić się ulubionej kawy oraz zjeść pyszną zapiekankę. Na terenie stacji znajduje się również duży parking, z którego mogą korzystać kierowcy samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Z tych samych udogodnień mogą również korzystać kierowcy na naszej drugiej stacji MOYA w miejscowości Jazowsko przy DW969. Jest to droga wylotowa w kierunku Nowego Targu. Nasza stacja powstała tam w już istniejącym budynku, który został przystosowany do wymogów sieci MOYA.

Co dziś jest największym wyzwaniem w prowadzeniu stacji paliw?

Stacje paliw powstały do tankowanie samochodów. Jednak na przestrzeni lat stale rozszerzały ofertę, tak że dziś ten profil działalności obejmuje już dużo więcej. Teraz to również sklepy i restauracje. Uważamy że w najbliższych latach rynek zmieni się do tego stopnia, że stację będą odwiedzane przez klientów dużo częściej niż ma to miejsce teraz. Klient przyjedzie zatankować samochód, kupi kawę, zje ulubioną zapiekankę, umyje samochód, zrobi badanie techniczne itd. W tym właśnie kierunku zmierza nasza stacja. Kilka miesięcy temu uruchomiliśmy myjnię bezdotykową, z której korzysta wiele osób. Ciekawostką jest, że jako pierwsi w Nowym Sączu uruchomiliśmy myjnię z różową pianą. W przyszłości chcielibyśmy otworzyć również stację kontroli pojazdów na terenie naszej stacji. Reasumując, wszechstronność to coś, co będzie konieczne w przyszłości, aby z powodzeniem prowadzić nowoczesną stację paliw.

Jak ocenia Pani warunki prowadzenia biznesu paliwowego na rynku lokalnym?

Na rynku lokalnym istnieje bardzo dużo firm zajmujących się produkcją, handlem i usługami. Firmy te posiadają liczne floty samochodowe, które oczekują od nas wysokiej jakości paliwa i przystępnych cen, które możemy im zaoferować.

Co skłoniło Państwa do przystąpienia do Polskiej Izby Paliw Płynnych? Co daje członkostwo w Izbie?

Polska Izba Paliw Płynnych powstałą w 1991 r. Jest to inicjatywa przedsiębiorców z prywatnego sektora paliwowego. Głównym celem izby jest reprezentowanie interesów zrzeszonych firm. PIPP zaprasza do członkostwa firmy z branży paliwowej, dlatego też zdecydowaliśmy się do nich dołączyć. PIPP współpracuje z urzędami i komisjami sejmowymi na wszystkich etapach ścieżki legislacyjnej. Głos prywatnych przedsiębiorców w trakcie tworzenia branżowych ustaw jest bardzo ważny, ponieważ jest on poparty doświadczeniem i to właśnie prywatni przedsiębiorcy znają od podszewki branżę paliwową, jej słabe i mocne strony. Przekłada się to na tworzenie ustaw, które są dostosowane do rynku paliwowego.

Dziękujemy za rozmowę!

 

*****************************

Rozmowa z Arturem Kandarianem, właścicielem firmy PETROKAN Polska, prowadzącej stację PKN Orlen 7387 (87-800 Włocławek Płocka 172), która zajęła II miejsce w organizowanym przez Polską Izbę Paliw Płynnych konkursie ZŁOTA STACJA 2019.

Jak zareagowali pracownicy stacji na wieść o wygranej w konkursie ZŁOTA STACJA 2019?

Pracownicy naszej stacji - jak i całą załoga Grupy Petrokan - zarówno do podobnych konkursów, jak i innych form rywalizacji podchodzą bardzo ambicjonalnie. Bowiem, pomijając fakt korzystnych programów motywacyjnych, stacje nasze są w czołówce stacji PKN Orlen w Polsce. Jest to zapewne powodem do dumy nie tylko dla osób zarządzających stacją, ale i dla całego zespołu stacji. Stąd, po otrzymaniu nagrody, nie kryli dumy i zadowolenia z własnej ciężkiej pracy.

Czy przyniosło to wymierne efekty w relacjach z klientami?

Klienci naszych stacji od lat są przyzwyczajeni do naszych sukcesów, czego dowodem są miejsca na podium podczas różnych rywalizacji zarówno wewnątrzsieciowych, jak również zewnętrznych, takich jak ZŁOTA STACJA. Wyniki naszych starań komunikujemy w różne sposoby, najczęściej za pomocą Facebooka i umieszczania świadectw zajmowania miejsc w czołówce w miejscach widocznych dla Klienta. W związku z czym odpowiadając na to pytanie - dokładnie tak. Przy czym, jestem przekonany - inaczej by nie było wygranej w konkursie - że nasze starania mają odzwierciedlenie w poziomie obsługi Klientów i jakości świadczonych przez nas pozostałych usług.

Co skłoniło Waszą Firmę do udziału w konkursie? Dlaczego wybór padł na tę akurat stację?

Staramy się brać udział w każdej rywalizacji, a w szczególności w tak prestiżowych konkursach jakim niewątpliwie jest Konkurs ZŁOTA STACJA, organizowany przez Polską Izbę Paliw Płynnych. Bowiem w wyniku podobnych konkursów szczególnie kontrolujemy jakość usług, wykrywamy i eliminujemy różne nieprawidłowości w organizacji pracy zespołów i spełniamy swoje marzenia w zakresie „dążenia do perfekcji”. Wybraliśmy tę stację we Włocławku spośród innych z racji dobrej lokalizacji i dużego natężenia ruchu, największej powierzchni sklepu i całego podjazdu, z czym się wiąże największe wyzwanie rywalizacji i pożądanych efektów, starając się tym samym „podnosić poprzeczkę".

Jakie wsparcie mieliście tu, tj. w konkursie ZŁOTA STACJA, od patrona sieci, czyli PKN Orlen?

Ze strony naszego strategicznego Partnera, jakim jest niewątpliwie PKN Orlen, otrzymujemy wsparcie (know-how) na bieżąco, co pomaga nam zarówno podczas codziennej pracy, jak i w zakresie zdobywania doświadczeń i najlepszej wiedzy w zakresie operacyjnym, sprzedaży, merchandisingu itp., tj. szerokorozumianego marketingu. 

Jak zaczynało Wasze przedsiębiorstwo?

Grupa Petrokan to ponad dwadzieścia lat rynkowych doświadczeń, zaufania klientów, sukcesów. Przygodę w branży petrochemicznej zaczęliśmy z żoną od jednej małej stacji paliw w Brześciu Kujawskim. Obecnie placówka ta jest jednym z najważniejszych naszych lokalizacji i obiektów sprzedaży detalicznej paliw PKN Orlen i kompleksu myjni Karcher. Obecnie zarządzamy 4 firmami/ spółkami, które zajmują się zarówno detaliczną sprzedażą paliw, jak też hurtem paliw i olejów dla przemysłu i motoryzacji, transportem paliw, nieruchomościami itd. Przykładamy szczególną wagę do wysokiej jakości oferowanych przez nas produktów i usług. Obserwujemy rynek, weryfikujemy wymagania i definiujemy oczekiwania. Śledzimy wiodące trendy, nowatorskie technologie i rozwój nauk. Z uwagą przyglądamy się potrzebom, możliwościom i wyzwaniom przed którymi stają nasi Klienci - dążymy do perfekcji!

Jaki jest dziś udział sprzedaży paliwowej w działalności współczesnej stacji paliw?

W działalności współczesnej stacji paliw kwotowy udział paliw ma dość szeroki wachlarz, ale myślę, że można przyjąć uśrednioną wartość procentową ok. 80%. W tym udział sprzedaży za pomocą kart flotowych ma również dość szeroki wachlarz i tu był by problem w uśrednieniu tych wartości. Bowiem jest rozbieżność ta wynosi od często od 5% do nawet 50% i więcej.

A jaki udział w Waszej sprzedaży ma branża rolnicza?

Jeśli trudno jest określić udział Klienta z branży rolnej w sprzedaży detalicznej, to przy dostawach hurtowych rynek ten obejmuje nawet 70% udziału.

A jaki udział w Waszej sprzedaży ma pozapaliwowa?

Mając na względzie, z jednej strony, wartości marki, a z drugiej – konieczność zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb szerokiej grupy konsumentów, obecnie zmieniamy Stacje z formatu Stop Cafe Bistro na Stop Cafe 2.0 - O!Shop. Jesteśmy w trakcie rebrandingu i przebudowy drugiej naszej stacji Orlen w Brześciu Kujawskim przy wlocie na A1. 

Nowy format łączy smaki domowe z międzynarodowymi inspiracjami, wprowadza nowe kategorie kanapkowe, świeże soki, produkty mrożone, świeże bułki i inne kategorie gastronomiczne, które dotychczas były marzeniem zarówno właścicieli stacji, jak i Klientów. 

Nowy koncept dostosowany jest do rodzaju lokalizacji i powierzchni sklepu. Poszerzona została oferta śniadaniowa. Stawiamy na najwyższą jakość składników i ich komponowanie w trosce o dobro naszych Klientów. 


Co dziś jest największym wyzwaniem w prowadzeniu stacji paliw?

Za największe wyzwanie - nie myślę to o niebezpieczeństwie/ zagrożeniu - w prowadzeniu stacji paliw uważam coraz wyższe wymagania naszych Klientów. Dowodem właśnie coraz wyższych wymagań, a co za tym podążaniu stacji paliw w tym kierunku - jest fakt, iż stacje paliw w Polsce są w czołówce światowej w zakresie wachlarza świadczonych usług i ich jakości. Za największe zagrożenia zaś uważam zmiany infrastruktury oraz sytuację marżową na naszym rynku.

Jak ocenia Pan warunki prowadzenia biznesu paliwowego na rynku lokalnym?

Jak w każdym biznesie, tak i naszej działalności są wzloty i upadki. Cytując Konfucjusza „Największym powodem do chwały nie jest to, że nigdy nie upadamy, ale to, że potrafimy się po upadku podnieść”. Na co dzień kieruję się tą zasadą i wpajam ją mojej kadrze zarządzającej.

Co skłoniło Państwa do przystąpienia do Polskiej Izby Paliw Płynnych? Co daje członkostwo w Izbie? Jakie powinny być jej zadania w dzisiejszych uwarunkowaniach ekonomicznych?

Izby Gospodarcze, podobne do PIPP, są niezbędne w celu zapewnienia równowagi i bezpieczeństwa w każdej branży. Bowiem, przy odpowiednim zarządzaniu są one w stanie na bieżąco uczestniczyć w procesach legislacji i innych integralnych częściach zmian dotyczących danej branży. Nie bez znaczenia jest również to, że dobrze zarządzane przedmiotowe instytucje branżowe zapewniają odpowiednie szkolenia, wymianę doświadczeń, rozmów zawodowy itp. A siła tychże instytucji tkwi w jej członkach i ich „rzetelności, klarowności" i liczebności tychże członków. Stąd uważam za konieczne należenie do Polskiej Izby Paliw Płynnych, co z zaangażowaniem czynię.

Dziękuję za rozmowę!

 

*****************************

Rozmowa z Danutą i Zbigniewem Walami, właścicielami firmy VENETIA s.c., prowadzącej stację BP026 BIECZ (38-340 Biecz, Załawie 106), która zajęła III miejsce w organizowanym przez Polską Izbę Paliw Płynnych konkursie ZŁOTA STACJA 2019.

Jak zareagowali pracownicy stacji na wieść o wygranej w konkursie ZŁOTA STACJA 2019? Czy status ZŁOTEJ STACJI przyniósł wymierne efekty w relacjach z klientami?

Nasi pracownicy zareagowali na wieść o wygranej z entuzjazmem i zadowoleniem, traktując to jako zasłużoną nagrodę za ich codzienną ciężką pracę. Szczególnie istotne jest, że to wyróżnienie przyznawane jest głosami naszych klientów – ten aspekt konkursu organizowanego przez Polską Izbę Paliw Płynnych  jest dla nas najważniejszy. Klienci traktują nas z szacunkiem i otwartością, co daje ogromną satysfakcję. Relacje z odwiedzającymi naszą stację układają się pomyślnie, bo jesteśmy gotowi przygotować ofertę dla każdego klienta.

Co skłoniło Waszą Firmę do udziału w konkursie? Praca prywatnego przedsiębiorcy to przecież 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Jednak znaleźliście czas, by spełnić rygorystyczne wymagania regulaminu…

Przede wszystkim niepodważalny prestiż konkursu organizowanego przez Polską Izbę Paliw Płynnych, zrzeszającą niezależnych operatorów krajowego rynku paliw. W regulaminie zwraca uwagę, że o zwycięstwie decydują sami klienci stacji. Wszak to o naszym „być albo nie być” decydują klienci, dlatego dla przedsiębiorcy nie ma nic cenniejszego, jak uśmiech zadowolonego z naszych usług człowieka.

Jakie wsparcie mieliście tu, tj. w konkursie, od patrona sieci, czyli BP?

Nasz Patron, BP Europa SE, jako koncern międzynarodowy, o ustalonych i rozbudowanych zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility: CSR – przyp. red.), zadbał oczywiście o nagłośnienie naszego udziału w konkursie  i zainteresowanie odwiedzających nasza placówkę.

Jak zaczynało Wasze przedsiębiorstwo? Jaki jest dziś jego zakres działalności?

W branży paliwowej jesteśmy od 2013 r. Zaczęliśmy od branży drzewnej i od 1984 r. aż do teraz prowadzimy tę działalność. Obecnie zajmujemy się produkcją galanterii drzewnej i prowadzimy stację paliw.

Jaki jest udział sprzedaży poza paliwowej, tj. sklepu, gastronomii itd.?

Duży udział ma przede wszystkim sklep, ale także gastronomia i myjnia.

Jaki udział w Waszej sprzedaży ma branża rolnicza (agro)?

Ze względu na zakres naszej podstawowej działalności, na której się skupiamy - minimalny.

Co dziś jest największym wyzwaniem w prowadzeniu stacji paliw?

Obecnie wyzwaniem jest pozyskanie klienta w konkurencyjnych czasach, przez oferowanie szerokiej gamy produktów i usług.

Jak ocenia Pan warunki prowadzenia biznesu paliwowego na rynku lokalnym?

Zdecydowanie pogarszający się warunki przez ciągły wzrost kosztów pracy, wynagrodzenia i składek, jak również brak pracowników.

Co skłoniło Państwa do przystąpienia do Polskiej Izby Paliw Płynnych? Co daje członkostwo w Izbie? Jakie powinny być jej zadania w dzisiejszych uwarunkowaniach ekonomicznych?

Chcieliśmy być na bieżąco w branży paliwowej. Dzięki członkostwu w Izbie jesteśmy lepiej doinformowani o sytuacji na rynku paliw. Zadaniem Izby powinna być szczegółowa analiza

rynku paliwowego.

Dziękuję za rozmowę!